tisdag, oktober 2

praktiken

idag introducerades jag till atena, sötaste tanthunden! hon låg och sov i min famn medan jag inte hade så mycket att göra.
jag introducerades även till "chefen", en 35årig surfkille med lockar som spretar åt alla håll. han verkar sådär "grym" som surfkillar till chefer bör vara.

på lunchen gick jag, ivan och paula till nåt typiskt söderfik och åt typiska fikmackor (min innehöll pesto, feta, oliver, tomat och rödlök).
jag tog mig mod att svara paula på engelska, tror det var nyckeln till att bli "en i gänget".
ivan berättade på engelska att hans flickvän somnat och inte sagt åt honom att lägga sig istället för att spela tv-spel till klockan två på natten. jag sa något på engelska om att jag inte heller sover. mycket intressanta saker kommer ur min mun, det är så att dom ber mig prata mindre.

hemma i uppsala tyckte jag synd om h&m för det var så länge sen jag köpte något där, så jag köpte två fula rea-skärp.


perfekta jackan jag hittade för 250 spänn där på söder ni vet, där jag har praktik


hampus made my day genom att ta nya tag i sin blogg!
(ps, you made it in mine)

PS2!!! hittade en kompis från lågstadiet på facebook, som skriver halva meningen på svenska och halva på engelska (vi gick i samma engelskaklass) så nu har det smittat av sig lite (övre ps;et)

Inga kommentarer: