fredag, maj 2

jävla typer

jag var nyligen glad. en trevlig hemmakväll med mamma.
tidigare idag åkte jag ner på stan, köpte en ny kjol, ett linne och ett par röda tights. fint var det. jag promenerade runt med min vän ipoden. handlade maten mamma skrivit ner på en lista. åkte hem, gjorde i hemlighet chokladpudding som jag nyss överraskade mamma med. sen fick jag ett samtal, nu är jag less. tröttheten som jag förträngt kom tillbaka och all träningsvärk känns inte längre värt det. åh vad sur jag är! att vissa människor är sådana egoister så det ska drabba oskyldiga människor som lilla jag. åh.
det jag pratar om är en lön, en lön för ett arbete jag steg upp fem på morgonen efter valborg för att utföra. en lön som jag nu inte ska få. på grund av att några andra inte skötte sitt. då ska jag och min vän straffas. kan man bli mer less? städa städa städa, med tanken att det är värt det sen, för pengarna. men NEJ.
åh.
suck.


nu är i alla fall me and you and everyone we know klar, hoppas den får mig på bättre humör.

(det här blandbandet gjorde mig också lite gladare! tack per)

Inga kommentarer: