måndag, juni 23

midsommar


jag konstaterade för mamma dagen innan att jag faktiskt firat midsommar med familjen i sjutton år. utav dom sjutton åren har det nog varit femton år på kläpp! (mormor och morfars underbara sommarställe utanför sundsvall som de sålde 2006)
så ja, mitt artonde år på jorden firade jag midsommar i östhammar med fyra fina filurer. det började med en mumsig grillmiddag + sill hos stefans syster, tillsammans med svärmor och två barn. jag band mig en krans och vi njöt av solsken efter regn. (regn på midsommar är lag)
efter det begav vi oss till en lite större trädgårdstillställning som kunde mistas för temafest, men vi fnittrade mest för oss själva. trevligt var det, men ändå tog vi oss iväg med en äcklig bussfärd till världens ände, öregrund, där jag för andra gången den dagen insåg att jag inte längre var så liten. (första gången var när det frågades hur många 'vuxna' det skulle dukas för).





men hemma i verkligheten om man kan uttrycka det så (mitt otroligt stökiga rum som jag helst inte bor i längre), är jag allt annat än vuxen. vill inte gå in på detaljer, för jag försöker gömma mig från verkligheten. om jobb är jobbigt. vad är då jobbsökandet, och rädslan för den där dissen. jag orkar verkligen inte. sommarlov lite längre, tack.

Inga kommentarer: