tisdag, augusti 26

nu då

skriva in sig på en nation - check

ja då var det gjort. strålande sol och studenter överallt. nu väntar en höst jag har på känn kommer bli riktigt bra.

jag träffade pappa idag och han påminde mig om att jag måste göra upp mål. till exempel, vad ska jag spara pengar till. resa, plugga, flytta? jag har faktiskt inte tänkt på vad jag ska spara pengar till.. man ändrar sig ju, för ett halvår sen trodde jag att jag visste precis. jag vill ju resa, men med vem. vart.
det blir nog prag. men skulle kännas kul med en resekamrat.
men vad mer ska jag spara pengar till. det ligger ju typ trettiotusen nu och släpar. dom kan gå åt tråkigt sparande, så slipper jag det. vad är roligt sparande? jag vill flytta hemifrån, men känns som det krävs mer än jag har. det känns lite för långt bort. och det känns för långt bort att göra en stor resa. jag vet ju faktiskt inte vad jag vill. och undertiden kommer jag slösa bort pengarna på hemköpsmat, fika och onödiga drinkar.

pappa sa att the biggest luxury is to travel. att ha tid och pengar, inte bara tid och inte bara pengar, utan kombinationen.


miniatyrmål för hösten:

  • få tre nya kompisar
  • bli kär
  • klippa håret
  • åka till en stad jag inte varit i förut
  • gå på minst tre spelningar
  • använda symaskinen som fortfarande står orörd
  • skaffa mig en ny hobby

Inga kommentarer: