lördag, oktober 4

bara en kyss

jag frågade om du hade tjej eller var blyg, för inte fanns det andra alternativ. du sa att du hade dans i kroppen och fortsatte dansa, genom musiken svarade du sen att du var blyg. jag har nog aldrig riktigt varit blyg. jag ville något annat än det vanliga för så många gånger det händer, ingenting, vill jag bara landa i en famn. en.
sen gick vi hem till din vän och jag fick känna mig liten, ung. bara barnet. ja, jag är väl inte direkt vuxen nej. du hade svårt att bestämma dig, jag såg det över axeln hur du bad om råd precis ett sånt där råd jag hade frågat julia om. bakom din axel log jag. klockan tickade du blev trött sträckte ut armarna efter mig och jag ville bara krypa ner bredvid dig men jag satt lite stelt och försiktigt kvar på min stol, för vi var ju faktiskt tre. klockan var mer än tre. du fick aldrig något svar heller. sen var den snart fyra och dina armar hade fångat mig jag låg där bredvid dig och du började somna.
du ville inte somna så vi gick hem till dig. eller jag skjutsade dig och du höll om mig någon sekund, sen kom du på att jag var ju för ung. var rädd om dig, kom ihåg det.
du var rar men ursäktade dig för att vara märklig. jag ville bara sova det var det jag hade lovat du sa att jag fick sova och nu skulle vi sova. så släkte du ljuset,
kurade ihop dig och la dig nära mig.
sen frågade du om du fick kyssa mig.

det var bara en kyss.

2 kommentarer:

m sa...

va fint!
och du skriver det så bra.

anna sa...

tack gullet :)