söndag, oktober 12

i klarspråk upp och ner

i fredags blev jag full. jätteäckligt alldeles för full, från ingenstans. jag, lisa och elin firade helgen med vin och dans men sinnet det försvann.
lördagen var vigd åt lisas nittonde födelesdagsfirande. försöka duger hoppades jag. ner och upp igen.
och sen var det dansen, helgens dans var ingen fin dans, som dansen brukar vara. jag vill aldrig mer gå till sådana ställen igen, skiten. slisk och nollor. vilda gester och smygmustascher. inget vett, ingen finess. ingen intelligens. bara äckligt svett. jag sprang försvann upp med allt ner med mig hem och sova. äntligen dags att sova.

jag vill göra löften men vet att dom inte kommer leda någon vart.

kyss mig inte. det kommer bara leda till något ont, ändå
jo kyss mig. jag står emot allt ont, ändå

Inga kommentarer: