måndag, augusti 2

barcelona 2010

vi landade i barcelona på en tisdagskväll, vandrade runt på fel gata i drygt en timme och hittade tillslut vår landlord som gav oss nyckeln till vår sex-dagars-lägenhet! strålande


första dagen promenerade vi ner till hamnen som låg ungefär tjugo minuter från vår lägenhet.








efter att vi kikat på stranden och tackat nej till att åka bergsbana, visade jag tjejerna mitt och mammas favorithak. can paxiano, champagnerian. köpte med mig två flaskor av den godaste cavan, bara 3,40€ styck!


efter lite mer strosande stannade vi för glass.


den första kvällen och vi lagade pasta efter att ha handlat i en timme på mataffären mittemot lägenheten.


sådär!


någon gång vid tre drog vi och dansade på moog som låg i en av de minsta gränder jag sett.


dagen efter (dag 2) hängde vi på stranden hela dagen.


jag lekte sjöodjur.





dag nummer tre spatserade vi kring passeig de gràcia och kikade på arkitektur och kläder





senare var vi klara för utgång och spexade i vår fina lobby


vi åkte och förfestade i en väldigt flådig våning


sedan dansade vi loss på opium mar.


kvällen slutade med varsin hamburgare i detta penthouse.


dag fyra besökte vi sagrada familia.








sedan åkte vi till parc güell och kikade på gaudis arkitektur och verk











picnic uppe i parc güell






































vi tänkte åka upp till tibidado men ångrade oss eftersom det blev så dimmigt.


istället fikade vi!








till middag åt jag och felicia bl. a. lite paella.
den kvällen slutade med party på shoko, som också låg nere vid stranden.

dag fem strosade runt i raval och born.











saluhallen.























här åt vi väldigt god pasta!























här åt vi väldigt god glass!













så var den resan slut! himla härligt

Inga kommentarer: