onsdag, september 7

nu börjar jag om på nytt

hej!

när man inte bloggat på jättejättelänge så känns det som att man måste förklara varför och liksom sammanfatta tiden som varit, innan man kan börja skriva på som vanligt igen.
det är ju ändå bara jag som kommer att gå tillbaka och läsa det här när jag blir några år äldre. så jag uppdaterar mig själv om vad jag missat.

det började med att jag sa upp mig från jobbet (redan i maj). så himla skönt. för att jag skulle börja plugga. så himla skönt.
man kan väl säga att jag vill göra mer av det jag vill göra. jag vill bli kreativ igen, sitta hemma och rita, ha tid till allt som jag skjutit åt sidan senaste åren. jag vill måla, sy, spela musik, sälja grejer, frilansa, få en ordentlig hemsida, lära mig mer och bli bättre.
så jag sa upp mig för att börja plugga en distansutbildning i form och design som innebär att jag får måla, rita, designa och formge ett helt år. dessutom läser jag en kurs i multimedia på uppsala universitet.

precis innan jag skulle bli student blev jag också singel. jag gjorde slut med per och flyttade tvärs över gatan till ett studentrum. jag har nog fortfarande inte riktigt förstått det hela, allt gick så väldigt fort. men nu sitter jag här vid mitt skrivbord, omriggad av papper och pennor. med tusen flyttkartonger bakom mig som får vänta tills jag har lust. jag lyssnar på jens igen och kanske känner mig lite ensam. men så himla glad på samma gång. äntligen kan jag göra precis vad jag vill.
när jag vill.
hur jag vill.

Inga kommentarer: