söndag, november 6

I wish I was your favourite girl. I wish you thought I was the reason you are in the world. I wish my smile was your favourite kind of smile.

Favoritplagg: Just nu är det den blommiga klänningen från monki. för jag gillar hur den faller. annars är det alltid strumpbyxor.

Favoritlåt: Just nu är det den akustiska versionen av Shake it out med Florence + the Machine (eller ännu bättre den jag spelade in).

Favoritfik: det finns inga bra fik i uppsala. jag fikar nog oftast på gh eller smålands men det är ju enbart för att det är billigt.
Favoritklubb: all time favourite är ju vår kära Klubb Polaroid. annars är det klubbar som spelar sånt jag kan sjunga med till eller dansa fult till. typ velvet på v-dala.
Favoritartist: bon iver, girls och the national för tillfället - jens lekman, håkan hellström, bright eyes och arcade fire för alltid.
Favoritvän: jag har himla tur att jag har så himla många fina vänner. en dag kanske jag får med alla på en bild! (det är största anledningen till varför jag skulle ha ett bröllop).

Favoritman:men are objects?
Favoritkvinna: mamma
Favoritdjur: kissekatt


Jag hatar: att det blir mörkt vid fyra på eftermiddagen. att män i allmänhet är fega och sega.
Jag älskar: att livet är okomplicerat och obegripligt. eller typ hemmagjorda hamburgare, gott vin och långa sommarnätter?
Jag brinner för: svår fråga tycker jag. jag brinner för olika saker, som att bli riktigt duktig inom min bransch, men mest i att ha ett gott liv. jag brinner för att skratta så mycket som möjligt.
Jag kan dö för: inte kan, utan jag skulle: jessica och amanda.


Jag trodde aldrig: vet inte vad jag aldrig trott.
Jag vill tro: att allting kommer att bli precis som jag vill att det ska bli. att allting löser sig.
Jag hoppas: att jag kommer in på den skola jag vill och börjar plugga det jag vill och flyttar från uppsala, nästa höst.

Bästa ligget: det vill ni inte veta.
Bästa festivalen: peace and love 08
Bästa bilden: okej nu har jag letat igenom de flesta bildarkiv och inte förstått vad jag letar efter - tills jag hittade denna:

Bästa skivan: svårt att välja mellan ett kolikbarns bekännelser och neon bible.
Bästa lägenheten: inte som jag bott i hoppas jag? studentrum är inget att hänga i granen.
Bästa julen: när jag var tillräckligt liten för att inte förstå att det stora paketet som mamma tagit med på tåget inte var en grill till mormor och morfar utan en snow-racer till mig.
Bästa sommaren: sommaren som inleddes med att jag fyllde arton och tog studenten.
Bästa hösten: en blandning mellan 2008 och den här hösten, båda har många nackdelar men fina fördelar. höst för mig är egentligen inget jag vill sätta ihop med 'bästa', det är ju våren!
Bästa resan: usa-resan 2009 står nog kvar som etta, men den där berlinresan är inte långt ifrån.

När jag var 16 år ville jag: ha roligt. jag var(är) ganska barnslig, jag ville hitta på bus, lära mig rita, pussas med söta pojkar och sånt.
När jag var 20 år: hade jag mycket att göra på jobbet. jag bodde med per. jag reste till barcelona, canada och thailand.
När jag var 10 år fick jag: kanske var det då jag fick min cd-spelare? jag hade känt Lisa i ett år och lakrits var fortfarande en liten liten kissekatt.

Jag kommer aldrig: att göra något som jag inte tycker känns okej. eller lära mig vara mindre tidsoptimistisk (läs försova sig, komma försent)
Jag kommer alltid: att vara lite för ärlig i fel situationer (läs skämta på andras bekostnad). skämta på min egna bekostnad.
Jag brukar oftast: vara pigg på nätterna.

Inga kommentarer: