fredag, april 4

SANNING

projektveckan har inte gått så bra. jag menar göra klart affischen. (affisch i utställningssyfte med temat ungdomsvåld, som ställs ut i uppsala, venezuela och argentina. känn pressen)
jag sitter uppe hela natten men kan inte bli klar. datorn klarar inte en sjuttiohundra i ps. kul för mig.
tror och hoppas att vi får förlängd deadline.

när jag kom hem idag sov jag i fyra timmar. det är rätt behagligt att försvinna från allt, ett tag. när jag väl somnat struntar jag i alla möjliga deadlines. eller vad som helst. jag struntar i att bry mig.
(sen vaknar man och det första man gör är att undra)

ps. jag vill läsa drömkunskap i höst, någon som vet någon kurs i det eller liknande?

ps.2 cassie är världens underbaraste, glömde säga det i förrgår. cassie i skins alltså. jag vill vara sådär naturligt underbar, hennes sätt, hon är så smart!

ps.3 tänk om den här saken var längre och smalare. då hade jag älskat den ännu mer.
ps.4 undrar om jag lyckas komma på ett tal till nationella imorgon. ska nog prata om kärlek. tema saga och sanning.
kom på det samtidigt som två låtar spelades upp i rad i min shuff-le-ipod:

bright eyes - kathy with a k's song "Love is real, it is not just in poetry and stories, it is truth, and it will follow you"

death cab for cutie - your heart is an empty room "and spring blooms and you find a love that's true, but you don't know what now to do, cause the chase is all you know, and she stopped running months ago."

dom säger att love is real och true.
sanning.

fast hur kan man tro på evig kärlek?

cassie säger "a broken heart will make you lay waste to the world, and everything in it."

god natt!


edit: mer material till kärlekstalet
(daniels)

"throw him out he's breaking my heart"

2 kommentarer:

annika sa...

Jag kan ALLT om kärlek. Jag lovar. Eller ja. Jag skrev ett arbete om det på naturkunskapen som sistagrej i trean (ville hålla ett tal om det på svenska C nationella, men vi skulle prata om författare, eller ja, jag lyckades få prata om cat stevens då på nåt sätt, vår svenskalärare var usel) och fick superbetyg jämfört med resten av klassen som skrev om typ tarmrörelser. Du har kanske läst blogginlägget jag gjorde om det, allt är typ taget från mitt arbete. Finns rätt mycket kemiskt där om du vill ha sånt. Du kanske ska prata fint om kärlek och inte förstöra det med massa konstiga termer. hm, ja, här är länken om du vill, och hinner, ta lite sån fakta:
http://annikabackstrom.blogspot.com/2008/03/feromoner-fenyletylamin-dopamin.html

kärlek är JÄTTEintressant.

Läste nyss en artikel som tog upp samma ämne som sa att kroppen blir resistent mot de ämnen som frigörs vid en förälskelse efter högst 2 år. Så man kan vara nyförälskad i upp till 2 år men sen är det kört om inte trygghetsämnena börjar frigöras.

Omedvetet härmar man folk man gillars kroppsrörelser och sätt att prata. Därför kan en bra taktik om man vill bli omtyckt att härma den andra lite. (Fast man får ju inte vara för uppenbar)

Lyfter man på ögonbrynen verkar man intresserad (men i kina är det en sexinvit så där ska man akta sig för att göra det.. om man inte vill ha en kines förstås.)

Läste någonstans att fötterna brukar riktas mot den man är intresserad av.

Sen kan jag kanske inget mer.
Själv tror jag att man lär sig älska någon snarare än att man blir det helt plötsligt, och därför kanske man kan lära sig älska någon hela livet.

och nu ska jag nog sova innan jag tjatar ihjäl dig. Hoppas det går bra!

anna sa...

ja jag gillade ditt blogginlägg om kärlek! ska läsa det igen (tänkte faktiskt på det inlägget när jag kom på att jag vill prata om kärlek)

jag har också hört att man härmar omedvetet den man gillar.
fast att bli gillad när man härmar är väl inte samma sak?
men om man tillexempel kliar sig bakom örat och killen gör det också, precis efter. då gillar han en omedvetet ;)

tack för värsta hjälpen. hoppas du sov gott nattuggla