måndag, maj 26

vilket pass

okej alldeles för få timmars sömn
stängde av väckarklockan som ringde 06:45, flugorna väckte mig 07:24. (det var rätt mysigt att bli väckt av flugor, såna där sommarflugor som promenerar runt på anklarna. snällt av dom, dom var två stycken).
missar bussen, tänker att det är lika bra och tar cykeln. cyklar snabbare än aldrig förr, till pappa, hämtar min jacka där jag har mina busskort, och bussar vidare till skolan.
i skolan väntar tre timmar åt en kattmatsförpackning, efter trettio minuter skär jag upp fingertoppen och får vänta utanför skolsköterskan i en ytterligare trettio minuter.
kommer tillbaka, gör om, leverar.
vi blir ivägkörda av ettor trots att vi är stressade slutprodukts-treor. som flyktingar trängs vi bland de överblivna datorerna. det är dagarna innan elevexpo och skrivaren går på högvarv. slut på A3, slut på cyan, inga tjocka A3, slut på svart. allt ska skrivaren spotta ut, samtidigt.
22 sidors portfolio och då har jag ändå inte med så mycket som jag skulle vilja ha.
skriver ut 24 stycken visitkort och låter skäraren döda ryggen innan klockan hinner bli sex och jag och fia äntligen åker hem.

Inga kommentarer: