söndag, oktober 26

en lång fest

började i torsdags, jag lisa och felicia kände oss förtjänta av några öl på orvars, och fint satt det, med en lyxburgare för mig också. jag har verkligen börjat uppskatta det här med att bara sitta ner och dricka öl, när det är med tjejerna man inte får nog av. natten innan hade jag inte fått många timmars sömn och efter en dag i kassan låg min trötthetshumor på topp. mätta och belåtna åkte vi hem och jag sov som stockarnas stock.
fredagen var vigd åt att fira kusin arvids artonårsdag. vid tre-tiden bestämde sig lisa för att följa med och vi skyndade oss som två otränade turister genom galgarna och biljettförsäljningen och in på tåget mot stockholms förort upplands väsby. där var det dukat långbord och vi var väl typ sexton killar och fyra tjejer. några öl hit och några drinkar dit senare smälldes det raketer vid busshållsplatsen, arvid knöt slipsen och vips var vi i staden stockholm på väg mot gamla stan. huset var ett varmt disco, med drinkar som disco blev vi disco och allas svett dansade värsta disco. någonstans blev det för mycket disco, tror jag. men arvid glad, alla glada.
lördagen var indiepopklubbs-dagen, som både jag och sussie väntat på. andrea, lisa och markus slöt oss sällskap på dansgolvet för sillar. varje håkanlåt avnjöts med våra finaste dansmoves och hela kvällen måste ändå varit en lyckad kväll för jag minns att jag somnade med ett leende på läpparna, efter att ha varit vaken klockan tre två gånger på samma morgon.

1 kommentar:

annika sa...

wey, http://hallonkvist.blogspot.com är uppe igen för visning ett tag. Jag känner att jag faktiskt har en liten historia att berätta trots allt. Och lite skrivande att göra av med :)

Förresten, det gick inte så bra med våra porträtt va? ;)