onsdag, oktober 15

why ponder life's complexities


14/10 -08
hej hej hallå dagboken. idag har jag jobbat mellan elva och tjugo. världens vackraste kille, också känd som mina drömmars man handlade av mig. jag trodde jag skulle smälla av när jag hörde hans stämma. det var första gången jag hörde hur han lät. hans hår har blivit längre och hans kinder blev helt rosiga när jag mot mitt förstånd började bita mig själv i läppen. jag kom dock inte på något mer att säga än nio och femtio och ett tack. men det var tillräckligt för att få mitt hjärta varmt. nu vet jag vem jag vill ha. eller just ja, nu kom jag på varför jag förträngt att jag vill ha honom. han har sin flickvän.
tips på enkla metoder att vinna en upptagen mans hjärta?
efter jag avslutat mitt jobb i kassan åt jag några hamburgare med en kille i bakåtslickat hår och stora bruna ögon. efter det gick jag till gotlands och svepte en 'yes-jag-är-ledig-imorgon-öl' med frida och felicia (som stod i baren).
när jag kom hem till min alldeles för stora säng hade jag helt glömt bort mina drömmars man och började prata med mina drömmars man halvdåliga kopia. efter en halvtimme slutade han prata om sig själv och istället pratade vi om hur fint det vore att sova tillsammans. men jag vet väl att det är som att drömma om drömmarnas man.

godnatt sov gott dagboken

4 kommentarer:

Anonym sa...

Anna, den enda jag känner som är proffs på upptagna killar är du! You go girl ;)

anna sa...

jag tror jag tappat stinget nämligen... men tack ;D

Anonym sa...

Undrar vem den mannen kan vara:)

anna sa...

vem undrar?