onsdag, december 10

nu då, nu.

minns ni mina miniatyrmål för hösten?

miniatyrmål för hösten:

  • få tre nya kompisar
  • bli kär
  • klippa håret
  • åka till en stad jag inte varit i förut
  • gå på minst tre spelningar
  • använda symaskinen som fortfarande står orörd
  • skaffa mig en ny hobby
vill redovisa mina goda resultat!

tre nya kompisar = först ut är erik, på jobbet. jag vill påstå att han är mer än en jobbarkompis, eftersom vi kan ses på fritiden och talas vid om vardagen på fritiden. näste nya vän är per, och han är väl egentligen mer än en vän men ändå! sen måste jag säga max på tredje. relativt misslyckat ragg, men forfarande vänner. och det är huvudsaken här. (noteras gör att det bara är killar jag nämnt, så tilläggas bör att jag fått massa nya kvinnliga kontakter också, vänners vänner osv)

bli kär = hur kunde jag tro att det var så lätt
klippa håret = oh yes, min bästa vän lisa går ju frisörutbildning och första kunden hon klippte var *trumvirvel* jag!

åka till en stad jag inte varit i förut = det har jag inte gjort. uppsala - stockholm hela hösten.
gå på minst tre spelningar = efter popaganda har jag sett those dancing days, delacroix, skulle se parken imorgon men dom har ställt in och så ska jag se lykke li på fredag. så jag tycker jag får godkänt på den.

använda symaskinen som fortfarande står orörd = jag har använt den, dock bara en gång och andra gången förstod jag inte hur man trädde tråden och en tredje gång har jag inte orkat ta itu med än. men fortfarande, check!

skaffa mig en ny hobby = vad skulle det kunna vara, nej här måste jag tyvärr erkänna att inga nya fritidsintressen har blomstrat.

god jul och gott nytt år. snart kommer nyårslöftena

2 kommentarer:

roxy sa...

räknas inte åbo som en ny stad? Eller har du varit där förr? Hur går det med nyårsplanerna? .D

anna sa...

justja jag har varit i åbo. fast jag hade varit där förut... så näe..
jag vet inte.. annika säger att det är spikat att vi ska vara hos henne. du får börja flörta in dig där ;D (alltså att få ta med kompanjoner)